Wydarzenia

Do trzech razy sztuka?!

Po pół roku od rozpoczęcia eliminacji nadszedł czas na finał konkursu Supermechanik ELIT 2018. Zwycięzcą tegorocznej edycji został Andrzej Cichoń, właściciel warsztatu Mechanika Pojazdowa Service AC z Zawady koło Dębicy.

 

Trzecia edycja konkursu Supermechanik ELIT 2018 składała się z tych samych etapów co poprzednie. Na początek każda z chętnych do uczestnictwa osób musiała dokonać rejestracji na platformie internetowej www.supermechanik.pl. Po pozytywnej weryfikacji otrzymywała do rozwiązania test składający się z czterdziestu losowo wybranych pytań i dziesięciu prób. Ostatecznie liczyła się ta, w której udzielono najwięcej poprawnych odpowiedzi w jak najkrótszym czasie.


Wyłoniona w ten sposób setka najlepszych uczestników zaproszona została do finałowej rywalizacji, która miała miejsce w pierwszy weekend września w Nosalowym Dworze Resort & SPA w Zakopanem.


„Sukces   konkursu   Supermechanik   mierzymy   nie  tylko  rosnącą  liczbą uczestników,  ale także ich wiedzą z zakresu budowy i naprawy współczesnych samochodów.  Dziś  jest  to  kluczowy  element w prawidłowym funkcjonowaniu warsztatu,  na którym opiera się jego renoma, a tym samym popularność wśród kierowców”  -  mówi  Dawid  Cieśla  z  ELIT  Polska  - „Dlatego staramy się zapewnić  wysoki  poziom  merytoryczny  konkursu,  który  stanowi sposób na weryfikację  własnych kwalifikacji i umiejętności. Od początku pomaga nam w tym Partner Merytoryczny, Biuro Ekspertyz Technicznych i Szkoleń BETiS”.


Pierwsza część spotkania w Zakopanem polegała na rozwiązaniu - za pomocą tabletu - pisemnego testu. Dziesięć osób, które w najkrótszym czasie udzieliło najwięcej prawidłowych odpowiedzi przeszło do półfinału. Tym razem zdecydowano się zmodyfikować wymagania stawiane uczestnikom, każdy musiał odpowiedzieć na serię pytań związanych z przyczyną usterki w samochodzie.


„Prawidłowych odpowiedzi na zadane pytanie mogło być więcej niż jedna. Premiowana była ta, która statystycznie występuje najczęściej w danej marce i w danym modelu samochodu z konkretnym silnikiem, a źródłem tych informacji były dane pochodzące z naszej infolinii technicznej dla mechaników” - dodaje Sławomir Olszowski z firmy BETiS, partnera merytorycznego konkursu - „Był to celowy zabieg, bo chcemy, aby Supermechanik legitymował się wiedzą praktyczną, a nie wyuczoną w trakcie przygotowań do konkursu teorią. Muszę przyznać, że wskazywane odpowiedzi, były dla nas dużym, pozytywnym zaskoczeniem”.


Każda seria składała się z dziesięciu pytań, na które należało odpowiedzieć (wciskając przycisk A, B lub C) w czasie dziesięciu sekund. Na tej podstawie ustalany był ranking. Uczestnicy, którzy zajmowali dwa ostatnie  miejsca kończyli rywalizację. W ten sposób czwarta runda wyłoniła dwóch finalistów - Piotra Kalinowskiego z Firmy Handlowo Usługowej Piotr Kalinowski z miejscowości Stary Karolew k. Kalisza i Andrzeja Cichonia z Mechaniki Pojazdowej Service AC z Zawady koło Dębicy.


Niezmiennie do finałowego zadania przygotowano dwa identyczne samochody, w których „spreparowano” te same uszkodzenia instalacji elektrycznej - brak możliwości załączenia przekaźnika głównego w systemie CR/EDC GMPT-E i wadliwie działające  czujniki: temperatury powietrza zasysanego oraz przepływomierza masowego powietrza. Zadaniem mechaników było postawienie właściwej diagnozy, zlokalizowanie fizycznych uszkodzeń,  pobranie nowych części zamiennych do naprawy, uruchomienia silnika, przygotowanie pojazdu do wydania klientowi oraz ruszenie samochodem. Przygotowanie pojazdu do wydania klientowi, polegało m. in. na usunięciu z systemów wszystkich błędów z systemów sterowania, które wynikały z uszkodzeń oraz z prowadzonego procesu naprawy przez mechanika. W trakcie naprawy, mechanicy weryfikując sprawność instalacji elektrycznej demontowali poszczególne komponenty systemu powodując rejestrację kolejnych błędów, których nie było przy pierwszej diagnozie (pierwszym odczycie kodów błędów) po przejęciu uszkodzonych samochodów do naprawy. I jak się okazało, był to klucz do sukcesu!


Walka o tytuł Supermechanika ELIT 2018 była bardzo emocjonująca. Jako pierwszy przyczyny usterek zdiagnozował, usunął i uruchomił samochód Piotr Kalinowski. Jednakże podczas procesu naprawy, ze względu na  wykonywane czynności serwisowe niechcący doprowadził do… innych uszkodzeń, które spowodowały rejestrację błędów, których nie dało się usunąć za pomocą diagnoskopu, bez usunięcia uszkodzeń. Usterki po próbie kasowania nadal były aktywne. W ten sposób pan Piotr musiał dodatkowo usunąć usterki, które sam wywołał. Moment ten wykorzystał Andrzej Cichoń doprowadzając swoją naprawę do końca według regulaminowych zasad.
„Mechaniką  pojazdową  zajmuję  się  od 27 lat, moje doświadczenie zawodowe zdobywam zarówno w codziennej pracy, jak i licznych szkoleniach. To był mój trzeci  udział  w  konkursie  Supermechanik,  przed  rokiem  zakończyłem  w półfinale,  tym razem mi się udało” - podsumował Andrzej Cichoń, właściciel warsztatu  Mechanika  Pojazdowa  Service AC z Zawady koło Dębicy - „Warunki finału  były bardzo odmienne od pracy w warsztacie - po pierwsze ograniczał mnie czas, po drugie obserwowało wiele osób, kolegów po fachu. Wyzwaniem była też obsługa sprzętu i oprogramowania diagnostycznego, bo w swoim warsztacie korzystam z rozwiązań innych firm”.


W nagrodę Supermechanik ELIT 2018 otrzymał kluczyki do Opla Astry. Zajęcie drugiego miejsca premiowane było voucherem w wysokości pięciu tysięcy złotych, przeznaczonych na zakupy w sieci ELIT Polska.


Partnerami głównymi konkursu Supermechanik ELIT 2018 byli: Castrol Edge, Schaeffler (ze swoimi markami: LUK, INA i FAG) oraz marka Starline, zaś wsparcie merytoryczne zapewniają BETiS i HaynesPro. Konkurs wspierają także Centra/Exide, Champion, Denso, Elring, Fram, FTE, Gates, Goodyear, King Tony, K2, Magneti Marelli, Monroe, Nissens, Optimal, Philips, SWAG, Valeo oraz Virage Moje Auto.

Copyright © 2017 ELIT Polska
All rights reserved

CMS Edito Powered by: Ideo Realizacja:
Elit Polska Sp. z o.o. | 31-752 Kraków, ul. Makuszyńskiego 24 | tel. 12 683 88 00, fax 12 643 78 82
e-mail: kontakt@elitpolska.pl | NIP 872-207-62-58 | BDO 000028931
KRS 000034198 | XI Wydział Gospodarczy KRS Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia | Kapitał zakładowy: 14 580 500 zł
informacja o cookies