Bezpieczeństwo przede wszystkim
Hamulce tarczowe, dzięki szybkiemu uzyskiwaniu wysokiej siły hamowania, od lat 50. stopniowo stały się powszechne w samochodach. Firma Bosch dostarcza je na wyposażenie fabyczne do 60% wszystkich produkowanych na świecie samochodów osobowych.
Części zamienne produkowane przez Bosch są takiej jakości, jak te wykonywane na wyposażenie fabryczne nowych samochodów. Tym samym, wybierając tarcze i klocki Bosch przy wymianie zużytych hamulców, podejmujesz najlepszą decyzję.
Tarcze hamulcowe
Bosch wykorzystuje do produkcji tarcz między innymi wysokowęglowe żeliwo. Od zastosowanego materiału zależy trwałość tarcz, zdolność przyjmowania ciepła, odporność na przegrzewanie i podatność na odkształcenia (bicie tarcz).
Tarcze hamulcowe produkowane są w odlewniach firmy Buderus Guss w Niemczech i w innych należących do grupy Bosch. Zakłady produkcyjne zlokalizowane są w Europie, Brazylii, Indiach i USA. Bosch produkuje w nich ok. 30 mln tarcz hamulcowych rocznie, będąc jednym z największych producentów na świecie.
Bosch wykonuje na montaż fabryczny tarcze o dokładności do 10 mikrometrów, co chroni przed powstawaniem szkodliwych efektów związanych z drganiami, jak bicie tarcz. Wyważenie dynamiczne i dokładność wykonania są szczególnie istotne w ruchu obrotowym z dużymi prędkościami.
Klocki hamulcowe
Klocki hamulcowe muszą odebrać znaczną ilość energii. Przykładowo, aby zatrzymać z prędkości 200 km/h samochód kompaktowy o masie 1,5 tony, potrzeba odebrać poprzez hamulce i rozproszyć moc rzędu 400 koni mechanicznych, podczas gdy przeciętna moc silnika to około 100 koni.
Klocki hamulcowe Bosch są testowane w niskich i wysokich temperaturach, przy dużej wilgotności, jak i przy intensywnych hamowaniach. Różnorodne testy umożliwiają optymalny dobór mieszanki klocka do regionu użytkowania. Przekroczone są wymagania europejskiej normy ECE R 90.
Bębny hamulcowe
Podczas hamowania bezwładność pojazdu sprawnia, że przednia oś jest dociążana, a tylna odciążana. Z tego względu hamulce tylne generują mniejszą siłę hamowania i mogą być mniejszych rozmiarów. Dlatego też wielu producentów pojazdów stosuje hamulce bębnowe na osi tylnej. Są one tańsze i charakteryzują się długimi przebiegami. Stosuje je się głównie w mniejszych samochodach osobowych.
Szczęki hamulcowe
Szczęki to ruchome elementy hamulca bębnowego, które po dociśnięciu do bębna hamulcowego wytwarzają moment hamujący. Szczęki jako części zamienne można zakupić oddzielnie lub w zestawie z mechanizmem uruchamiającym.
FILMY INSTRUKTAŻOWE:
http://www.filmotekabosch.pl/kategoria/wymiana-tarcz-i-klockow-hamulcowych
http://www.filmotekabosch.pl/kategoria/wymiana-bebnow-i-szczek-hamulcowych
http://www.filmotekabosch.pl/kategoria/korzysci-z-zastosowania-zestawu-super-pro